کفپوش اپوکسی

1.

کفپوش اپوکسی چیست ؟

کفپوش‌های اپوکسی رایج ترین نوع کفپوش در کاربری‌های مختلف هستند.

البته انتخاب نوع کفپوش به عوامل متفاوتی بستگی دارد و توجه به آن‌ها یکی از مراحل مهم خرید و اجرای کفپوش است.

از کفپوش اپوکسی با توجه به کاربری آن می‌توان در 1) صنایع داروسازی 2) صنایع غذایی و لبنی 3) نفت، گاز و پتروشیمی 4) بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی 5) پارکینگ‌ها و مراکز تجاری 6) مراکز صنعتی و انبارها 7) صنایع دریایی 8) صنایع هوایی و 9) مصارف مسکونی استفاده کرد. همچنین به طور ویژه با در نظر گرفتن شرایط محل مورد نظر، این کفپوش با ویژگی‌های خاصی نظیر آنتی استاتیک و آنتی باکتریال بودن در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف نیز، تولید می‌شود.

مزایای کفپوش اپوکسی چیست؟

ویژگی مهم کفپوش‌های رزینی اپوکسی، قابلیت اجرای آن به صورت یکپارچه و بدون درز است. عدم وجود درز و زاویه نود درجه با دیوار، باعث سهولت در شست و شو و نظافت کف در محیط‌های بهداشتی مانند بیمارستان‌ها و داروسازی‌ها می‌شود.

کفپوش اپوکسی چیست؟ از سطح زیرین خود دربرابر سایش و فرسایش محافظت می‌کند، مقاومت مکانیکی و تحمل بار بالایی دارد و دربرابر اسید، قلیا و مواد شیمیایی مقاوم است. ظاهر مدرن، تنوع در رنگ بندی و طرح‌های آناز یک سو و از سوی دیگر قابلیت رنگ آمیزی، خط کشی و علامت گذاری کف بدون تغییر متریال، توجه معماران داخلی و شرکت‌ها را به خود جلب کرده است.

تهیه بهینه مواد اولیه با توجه به متراژ، باعث کاهش دور ریزهای پلیمری، آسیب کمتر به محیط زیست و کم شدن هزینه‌های جانبی برای کارفرمایان شده است.

 

2.

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک چیست؟ تخلیه بار الکتریکی ساکن در واقع جرقه ای است که در اثر تماس سطح باردار با سطح جسم رسانا رخ می‌دهد. این انتقالِ فوق العاده سریع، که قبلاً نوعی بار ساکن بوده ممکن است منجر به آتش سوزی و انفجار شده و یا حرارت و نور و صدا تولید کند. همچنین تجهیزات الکترونیکی فعال مانند میکرو تراشه‌ها، مدارهای مجتمع و ماشین آلات به پدیده تخلیه بار الکتریکی حساس هستند. حتی زمانی که محیط و افراد با تجهیزات و لباس‌های حفاظتی ضد الکتریسیته مجهز شده باشند، در هنگام کار با دستگاه‌های حساس به الکتریسیته ساکن، امکان تماس ناخواسته و ایجاد رخداد خطرناک وجود دارد.

بنابراین برای ایمنی بیشتر باید از این وقوع این جرقه جلوگیری کرد. سطوح بتنی در حالت کلی با توجه به رطوبت موجود در آن به اندازه کافی دارای قابلیت رسانش الکتریکی هستند و به نوعی کفپوش ضد الکتریسیته ساکن محسوب می‌شوند. این در حالی است که بیشتر ⇐ کفپوش بیمارستانی و داروییِ رولی و رزینی ( ⇐ کفپوش اپوکسی، کفپوش پلی یورتان و MMA) که بر سطح بتن اعمال می شوند، از نظر الکتریکی عایق هستند.

منبع: کفپوش آنتی استاتیک بساپلیمر. 

3.

اولین مکانی که با شنیدن کلمه‌ی بهداشتی به ذهن خطور می‌کند بیمارستان و دیگر مراکز خدمات پزشکی است. خطر سرایت بیماری در بیمارستان‌هایی که نظافت کف در آن‌ها به خوبی انجام نشود دو برابر است. در کفپوش‌های بیمارستانی، باکتری‌ها در سطوح غیر متخلخل نفوذ نمی‌کنند و مواد شوینده‌ی پایه الکلی بر روی این کفپوش‌ها در برابر گرد و غبار، بهتر عمل میکنند. از سوی دیگر تجمع افراد در سالن‌ها و راهروهای بیمارستان‌ها بسیار بالاست، بنابراین کفپوش بیمارستانی انتخابی مناسب برای این مکان‌ها است و باید دارای مقاومت سایشی بسیار بالایی باشد. علاوه بر این، سطح کفپوش‌ بیمارستان نباید لغزنده و لیز باشد تا از صدمات ناشی از سُر خوردن بیماران و پرسنل بر روی کفپوش جلوگیری شود.

منبع: خرید کفپوش مناسب بیمارستان و مراکز درمانی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.